کد خبر: 15766

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش به دلیل منابع محدود نمی‌تواند در تمام استان‌ها و به خصوص مناطق محروم و دو زبانه دوره‌های آموزشی برای پیش دبستانی‌ها ایجاد کند گفت: خیران می‌توانند در کنار مسئولان آموزش و پرورش قرار بگیرند و با تقبل هزینه توانمندسازی معلمان، معلمانی با کیفیت در جهت تحول آفرینی تربیت کنند.

به گزارش نیکوکار، مهدی نویدادهم با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش برای حل مسئله افزایش نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی برنامه‌هایی دارد، گفت: همانگونه که این وزارتخانه در ساخت مدارس علی رغم داشتن برنامه، نیازمند مشارکت مردم بود و با به صحنه آمدن مردم و خیران، رشد چشمگیر و پرشی جهشی صورت گرفت، در بحث کیفیت بخشی نیز باید همین اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه با حفظ محوریت و حاکمیت آموزش و پرورش، خیران می‌توانند در کنار مسئولان آموزش و پرورش قرار بگیرند افزود: برای مثال خیران هزینه توانمندسازی دوره‌های معلمان را تقبل کنند تا معلمان با کیفیت بتوانند تحول آفرینی کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تجهیز مدارس به کتابخانه‌ها، تجهیز هنرستان‌ها به کارگاه‌های فعال، به روز، دارای آخرین تجهیزات و … می‌تواند زمینه حل مشکلات را هموار کند ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل منابع محدود نمی‌تواند در تمام استان‌ها و به خصوص مناطق محروم و مناطق دو زبانه دوره‌های آموزشی برای پیش دبستانی‌ها ایجاد کند.

نوید ادهم اظهار کرد: بنابراین خیرین می‌توانند با رعایت تمام ضوابط آموزش و پرورش، کمک کنند تا کودکستان‌ها، پیش دبستانی۱ و ۲ راه اندازی و طبق قوانین عملیاتی و اجرایی شوند تا زمینه ارتقاء فراهم شود.

به گزارش ایسنا، نویدادهم چند روز پیش همچنین به برخی آمارهای نگران‌کننده اشاره کرد و گفت: در آزمون بین‌المللی تیمز و پرلز حدود ۴۰ درصد از دانش‌آموزان ابتدایی، مهارت‌های پایه‌ای خواندن و نوشتن را به حد استاندارد ندارند.

وی با ارائه یک سوال اعلام کرده بود: آیا همان‌گونه که خیرین برای حل مشکل فضای فیزیکی آموزش‌وپرورش کمک کردند، می‌توانند برای ارتقاء کیفیت و تحقق عدالت آموزشی نیز وارد میدان شوند؟.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر