وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نهضت ملی مدرسه‌سازی به عنوان یکی از رویکردهای اصلی دولت چهاردهم با عزمی جمعی و مشارکت همگانی دستگاه ها و نهادهای دولتی و خصوصی و سمن های مردمی آغاز شده است، گفت: این نهضت در حقیقت پایانی بر مدارس سنگی، فضاهای ناایمن آموزشی و ایجاد بستر لازم برای بسط و توسعه عدالت در عرصه آموزش با تقویت زیرساخت های نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش نیکوکار، علیرضا کاظمی روز سه‌شنبه در آیین امضا تفاهم‌‍‌نامه سه جانبه وزارت آموزش و پرورش، بنیاد مستضعفان و سازمان برنامه و بودجه برای برچیدن مدارس سنگی و ناایمن در کشور، افزود: هدف اصلی این نهضت ملی که یکی از اولویت ها و رویکردهای محوری و اساسی دولت و شخص رییس جمهور است، توسعه عدالت آموزشی و رفع مشکلات زیرساختی نظام تعلیم و تربیت است.

وی اظهار کرد: این طرح ملی حذف مدارس ناایمن و غیراستاندارد با مشارکت نهادهای و دستگاه های مختلف اجرایی از جمله سازمان نوسازی مدارس، سازمان برنامه و بودجه، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیادهای خیریه، خیرین مدرسه‌ساز و البته همراهی و حمایت مردم آغاز شده است.

کاظمی با اشاره به امکانات و وضعیت برخی فضاهای آموزشی و مدارس کشور، افزود: وجود مدارس سنگی به هیچ عنوان زیبنده نظام جمهوری اسلامی و مردم فهیم و قدرشناس ایران اسلامی نیست و برهمین اساس، نهضت ملی مدرسه سازی در حقیقت پایانی بر مدارس سنگی و ناایمن و ساخت و توسعه فضاهای استاندارد، ایمن و مجهز به عنوان نشانه عزم ملی و اراده حدی دولت برای تحول در نظام آموزشی است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان از طریق خیرین مدرسه ساز برای ساخت و توسعه فضاهای آموزشی کشور سرمایه گذاری شده ضمن اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخت بیش از هزار مدرسه و سپاه پاسداران نیز حدود هفت هزار مدرسه را برای جایگزینی مدارس کانسکی متقبل شدند.

وی با اشاره به توجه ویژه رئیس‌جمهور به آموزش‌ و پرورش و تاکید بر نقش و جایگاه آن برای آینده بهتر کشور، گفت: آینده روشن و بهتر کشور از مدارس آغاز می‌شود، همانگونه که رهبر معظم انقلاب، تعلیم و تربیت را سرلوحه همه امور و تصمیم‌گیری‌ها می دانند.

وزیر آموزش و پرورشبا تاکید بر توسعه همزمان فضاهای فیزیکی و ارتقای سطح کیفی آموزش، گفت: معلم، نقشی کلیدی در نظام تعلیم و تربیت دارد که اجتماعات یادگیری در راستای ارتقای توانمندی معلمان با رویکردی مشارکتی در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب ها

ارسال نظر