معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت باید به کشور بازگردد، زیرا دانستن حق مردم است.
به گزارش نیکوکار، احمد میدری (معاون رفاه اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی) امروز ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۸ به مناسبت روز جهانی مبارزه با فقر در مراسم بررسی مسائل و مشکلات موسسات خیریه و سمنها گفت: ابعاد فقر در ایران گسترده است. مشکلات عدیدهای برای مبارزه با آن داریم. برای اینکه چرخه فقر و تولید فقر را به روندی درست بازگردانیم، لازم است چارچوبی مشخص تبیین کنیم. این چارچوب برای اصلاح شرایط، همکاری سازمانها، شفافسازی و ایجاد اعتماد است.
وی افزود: لازم است این اعتماد بین حکومت و مردم، دستگاهها به همدیگر و مردم به مردم اصلاح شود. لازم است دستگاهها به هم اعتماد کنند و به کمک NGOها، اعتماد مردم به دولت بازگردد و لازم است سرمایه اجتماعی بازسازی شود.
میدری گفت: متاسفانه به دلایل مختلف اعتماد مردم به حکومت خدشهدار شده است. همچنین در درون حکومت نهادها به یکدیگر بیاعتماد شدند. سرمایه اجتماعی و اعتماد کاهش یافته است. به همین دلیل راهکارهای اقتصادی نتیجه عکس میدهد. نبود اعتماد دلیل اصلی فساد اقتصادی است زیرا منابعی که باید برای کاهش فقر اختصاص داده شود، به افرادی تعلق میگیرد که میخواهند شبکه خود را گسترده کنند.
معاون امور اجتماعی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: باید بدانیم چه راهکاری میتواند اعتماد را به جامعه برگرداند. پیشتر افشاگری باعث هیجان مردم میشد اما پس از مدتی نتیجه آن سلب اعتماد افراد به هم بود. مثال این قضیه زلزله بم است که مردم به دولت اعتماد نداشتند و کمکهای خود را به NGOها سپردند. پس از مدتی اعتماد آنها به NGOها از دست رفت و کمکهای خود را به افراد معروف و سلبریتیها سپردند ولی باید توجه کنیم افراد معروف یک سازمان نیستند و به زودی اعتماد مردم از آنها نیز سلب میشود.
وی در ادامه اظهار کرد: بخشی از بیاعتمادی مردم درست است اما در رابطه با فساد، اغراق، دروغ و تهمت هم گفته شده است. خیلی از افراد پاک قربانی هتک حرمت شدند.
میدری گفت: چه میشود کرد که اعتماد به جامعه بازگردد. الگوی وزارت رفاه، شفافیت است که باید به کشور بازگردانده شود. دانستن حق مردم است. باید مردم بدانند که منابع بهزیستی چطور هزینه میشود. باید حرکتی جدی به سمت شفافسازی صورت گیرد. وقتی مجموعه نهادهای دولتی بیاعتبار میشوند هر اقدام مثبتی زیر سوال میرود و اقدامات به نمایشی بودن متهم میشوند زیرا که در برخی موارد دیگر اقدامات نمایشی بسیاری دیده شد. لازم است شفافیت به گونهای باشد که اقدامات نمایشی و اقدامات صحیح از یکدیگر تمیز داده شوند و کمک NGOها در این زمینه بسیار مهم است.
وی در ادامه گفت: یکی از اقدامات بهزیستی در راستای شفاف سازی و اعتمادسازی، واریز یارانه ها به حساب شخصی معلولان بود. وقتی این اقدام صورت گرفت، متوجه شدیم، مستمری ۴۰۰ نفر از معلولانی که فوت کرده، همچنان پرداخت میشد، اما صرف امور دیگری میشد. سیستم پرداخت سیستم پیچیدهای است که دستگاههای مختلف با آن درگیر هستند. این دستگاه ها باید در شفافسازی یاری کنند.
میدری در پایان گفت: اینکه اقدامات نمایشی هستند یا واقعی نیازمند کمک NGOها است. بیاعتمادی از حکومت و دولت شروع میشود اما دامن تمام نهادهای اجتماعی و مردمی را خواهد گرفت. وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در زمینه شفافسازی اقدامات متعددی کرده است. راستیآزمایی تا زمانی که توسط سازمانها انجام نگیرد ادعاهایی مطرح میشود که تلاشهای سالم را متهم و زایل میکند.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/
پیشنهاد
-
برخورد با بدعهدی شرکت بیمهگر خدمات بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان
-
رئیس سازمان اورژانس: از همه امکانات برای خدمت به مسافران نوروزی استفاده کردیم
-
۲۶ بیمار هموفیلی به دلیل تحریم و کمبود دارو جان باختند
-
کمک ۶۹۰ میلیارد ریالی خیران مدرسهساز گلپایگانی
-
بیش از ۲۷ هزار یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند
-
بیش از ۴ هزار معلول مشغول به کار شدند
ارسال نظر